Friesland watertours
Image default
Zakelijk

Handige tips voor op je eigen kantoor

Niet iedereen is in loondienst, sommige mensen hebben daadwerkelijk een eigen bedrijf! Deze blog is voor jullie. Als je een groot deel van je dag op kantoor doorbrengt, is het van groot belang om productief te kunnen zijn. Met een paar simpele, maar alsnog handige, tips kun je je werkdag optimaal aanpakken én je takenlijst zonder moeite afwerken! In deze blog delen we een paar handige tips die je kunnen helpen om een productieve en succesvolle dag op kantoor te hebben! Daarnaast geven we je ook tips die hand in hand gaan met het hebben van een eigen kantoor!

Start met een duidelijk plan

Net zoals ontbijt het belangrijkste moment van de dag is, is de start van je dag het belangrijkste deel van je werkdag. Niets is zo belangrijk als een goed begin van de dag. Neem even de tijd om je dag te plannen voordat je jezelf stort in de dagelijkse sleur. Lijstjes kunnen je al een heel eind brengen! Maak een lijst van taken die je wilt voltooien en prioriteer ze op basis van hoe belangrijk ze zijn en wanneer ze af moeten zijn. Wat je ook moet plannen is het verhuizen van je kantoor, daar is hier een stappenplan voor!

Zorg voor een goed georganiseerde werkplek

Dit sluit eigenlijk aan op het bovenstaande, plannen is belangrijk. Ook een georganiseerde plek kan je plannen. Hoe opgeruimder je werkplek is, hoe beter je functioneert. Daarnaast helpt dit ook met creativiteit! Een georganiseerd bureau is een georganiseerde gedachte. Zorg dat je zo min mogelijk afleidingen hebt om die focus hoog te houden.

Geen schaamte in pauze

Je hebt pauzes nodig om je brein even wat rust te geven. Wanneer je 8 uur aan één stuk door werkt, dan krijg je prefrontale cortex geen kans om rust te nemen, je blijft maar aan staan. Uiteindelijk zorgt dit er voor dat de kwaliteit van je werk eronder gaat lijden, dit moet je natuurlijk niet hebben. Plan korte pauzes in tussen je taken om je bovenkamer op te frissen. Even een korte wandeling of een paar minuten ontspanning kunnen wonderen doen voor je productiviteit.

Let op, multitasking is gevaarlijk

Hoewel het verleidelijk kan zijn om meerdere taken tegelijkertijd aan te pakken, is multitasking vaak niet productief. Richt je op één taak tegelijk en maak deze af voordat je naar de volgende gaat. Dit zal je efficiëntie en de kwaliteit van je werk verbeteren!

https://www.ondernemersbelang.nl/nieuws/stappenplan-voor-het-verhuizen-van-je-kantoor/