Iedere keer als je een bedrijf of de overheid een vraag stelt, of het nou telefonisch is, per e-mail of via social media, heb je contact met een medewerker van een contactcenter. Ook als je thuis gebeld wordt met een aanbod van een bedrijf heb je een contactcenter medewerker. Je hebt, zonder er bij na te denken dus waarschijnlijk al heel vaak met zo iemand gesproken. De verborgen wereld van de contactcenter medewerkerDe werkdag van een contactcenter medewerker staat duidelijk in het teken van het klantcontact. Hiervoor heeft hij mogelijk zelfs een opleiding gevolgd. De medewerker houdt ervan te communiceren en heeft verschillende technieken geleerd om zijn werk zo goed mogelijk te doen. Het veelzijdige werk in het contactcenterHoewel contactcenter medewerkers allemaal contact hebben met klanten, hebben zij niet allemaal dezelfde taak. Sommigen moeten vragen beantwoorden en klachten in behandeling nemen, anderen zijn bezig met het verkopen van producten en het onderhandelen met klanten. De medewerker van het contactcenter is klantgericht en omdat alle klanten anders zijn, is geen dag hetzelfde. Er zijn veel banen voor medewerkers van contactcentersSteeds minder zaken worden geregeld door een bezoek aan een winkel of een loket. Veel vragen aan bedrijven en overheden kun je elektronisch stellen en die komen dan bij het contactcenter van die organisatie terecht. Veel artikelen worden online besteld en als daar vragen of opmerkingen over zijn komen die ook in het contactcenter terecht. Omdat er steeds minder mogelijkheden zijn mensen tijdens het winkelen aan te spreken, vinden bedrijven het ook nodig om mensen thuis te benaderen via hun contactcenter medewerkers. Een toekomst als contactcenter medewerkerAls je van communicatie houdt en goed kan omgaan met social media, dan kun je zeker overwegen om een opleiding tot contactcenter medewerker te volgen. Je kunt online makkelijk informatie vinden over een opleider bij jou in de buurt. |